Alla hjärtans dag fest. 78 sådana hjärtan firas i dag.

Alla hjärtans dag är den 14 januari.
Vi firar den i dag och det med besked. Barnen har skickat så många glassar i min kock brevlåda att jag nu med glädje serverar glass. De har varit ute hos mig i köket och önskat olika strössel och chokladsås, denna koktes i går till vårt lilla firande. Kiosken gjorde jag igår och här är alla glassteckningar uppsatta. Barnen har pratat om denna glasskiosk nu i två veckors tid. De har fått önska och längta kan man säga.
Att barnen inkluderas i mitt kök är en självklarhet. De har tillsammans med mig, demokratiskt och solidariskt med varandra kommit fram till hur vi skall fira denna "Alla hjärtans dag". Barnen stod i långa köer och betalade med ett "hjärta". Så underbart att alla barn på förskolan kom och beställde glass i min kiosk. Glada och upprymda/förväntansfulla. Så fina. Jag är så glad...

Så nu kära vårdnadshavare kommer underbara bilder på glassar.











Alla glassar 🍧🍧🍧🍧🍧🍧🍦🍦🍦🍦🍦🍦😊
















Trevlig helg önskar jag er alla.❤😉