Granola tillverkning i dag . Denna kommer att finnas med på vår frukostbuffe.

I dag var det dags att tillverka "granola" igen. Gjorde denna för ett par år sedan men sedan blev den bortglömd. Mycket uppskattad av barnen. I dag var det även Mexikos tur på kartan. Chili con carne med smaksatt bulgur i dag, och grönt.

Jag bjuder på lite bilder från produktionen här nedan.😊 

Denna granolan gjorde jag alltid till frukostkockarna på ett av de hotell jag arbetat på. Även uppskattad av gästerna där.



Här är granolan rostad. Jag väntar med att blanda i sultanrussin och tranbär tills dess att garanolan är kall. Sultanrussin och tranbär mixade.


Kokosflakes eko innan rostning.


Jag rostar dem ca 8 min inte längre för att jag vill att de skall vara lite halvrostade.


Tranbär eko.


Färdig.👌


Recept: Havregryn eko, kokosolja eko, äppelmos/juice eko, solroskärnor eko, pumpakärnor eko, tranbär eko, sultanrussin eko och till sist kokosflakes eko.
Börja med att rosta havregryn, pumpakärnor, solroskärnor, äppelmos/juice och kokosolja. Massera in jämt med handskar. 190gr ca 20 min. Jag vänder granolan i ugnen ett par gånger så att den blir jämt rostad. Rosta kokosflakes separat och tillsätt. Då granolan är kall tillsätt de torkade tranbären och sultan russinen. Lycka till.

Mexiko i dag 😉 


Längtans buffe i dag.🌿


Chili con carne med smaksatt bulgur. En maträtt barnen uppskattar.


I dag kom det två nya femåringar in och mixade jordgubbssmoothies med mig.🍓🍓


Det var mycket viktigt att jag tog ett foto på dem då det ena barnet ville titta på sin bild på bloggen tillsammans med mamma.😊