Köket. Projekterande arbete, igenkänningsfaktor, måltidspedagogik i bild och text.

Som ni alla vet så är boken/litteraturen "Mamma Mu & Kråkan" vårt projekterande arbete en tid framöver. Med olika infallsvinklar kan jag som kock bjuda in era barn på ett lustfyllt sätt. Både yngre och äldre barn bla på vår frukostbuffe. Babblarna tar time out och in kommer Mamma Mu & Kråkan. Jag kommer att få in karaktärerna i maten framöver på olika sätt. Även implementera karaktärerna då jag går mina läromatsutbildningar framöver. Genom barns delaktighet och önskemål få vi gemensamt skapa.

Bjuder på lite goa bilder här nedan.



Dessa har jag alltid på buffen, även morötter ibland.😉


Lite inspiration 🍀🌿🍁


Vänligen kom i god tid så era barn inte känner stress på morgonen. Vi arbetar med akustik miljö en förutsättning för att lyckas. Frukost är viktigt.😊


Era barn har olika frukter på vagnarna, även avdelningens namn. I text då femåringarna nästa termin börjar läsa så smått.


Dessa utbildningar är klara ser fram emot tre till🍓🍒🍇🍉🌻👌