I dag förodlar jag med längtan barnen.

I dag förodlar jag med era barn här på längtan. Vi har satt basilika, kryddtimjan & vars en solros. Tanken är att femåringarna skall få ta med sig vars en solros då de avslutar sin tid här på Lillstjärnans FSK.

Nu skall vi följa våra örter, grönsaker från frö till färdig växt, grönsak. Sedan kommer den roliga delen då vi tillagar och smakar.😊

Det är både med glädje och sorg kan man säga nu när era barn snart fortsätter i skolan. Jag har varit med och följt era barn sedan start. Nu är de fulla av kunskap. De har blivit självständiga och så kloka.

Jag bjuder på lite bilder från dagens plantering.



Undervisning😉


Planterar



Färdigt👌 Nu väntar vi och sköter🌿🌿





I dag hade jag hela gruppen själv, de var så duktiga. Väntade på sin tur, lyssnade och ställde många frågor. 😍