Våren bjuder på olika sorters väder. Vi odlar och längtar efter sommar och sol.
Det finns många aspekter att beröra genom måltidspedagogik, såsom miljö, hälsa, odling, kretslopp och ekologisk känslighet, som alla är delar som ingår i arbetet för en hållbar framtid. Min upplevelse av måltidspedagogik är att barnen har en naturlig nyfikenhet kring att få undersöka maten. När barnen uppmuntras att göra detta så skapas en ny kunskap om maten och när barnen med egna ord beskriver hur maten smakar stimuleras ordförrådet och språkutvecklingen.
Då växer nya ord och uttryck fram. När jag bjuder in barnen får de vara delaktiga i kökets alla bestyr. Nu är det många traditioner, ramadan, påsk. Jag har försökt att kombinera tradition med måltidspedagogik på ett lustfyllt sätt, era barn har förodlat och odlat krasse i påskägg. Dessa påskägg sköter de själva om. Det är roligt att se era barn titta till och sköta om deras lilla odling.
Vädret är precis som April är, hagel, regn sol, snö och vind.
Jag bjuder på lite bilder ifrån barnens fina ägg.