Robotfamiljer-programmering







Idag på Längtan arbetade vi vidare med vårt projekt kring Robotar.

Här kommer några barns röster som berättar om  aktiviteten.

"Gunilla var en Robot- den kunde inte göra någonting om man inte berättade för henne".

"Vi fick vi ladda upp den och trycka på kanpparna". "Vi fick berätta för Roboten vad den skulle göra".

 "Sen fixade vi med våra egna Robotar i lera, vi tejpade och limmade".

 "Vi skulle tänka vad vår Robot kunde göra". Min Robot var bra på att lösa tankar- den skulle hjälpa till att tänka. 

"Jag gjorde en Godisrobot som kunde bära mig och ge mig godis och en  Regnbågsrobot som kunde spruta regnsbågsrutschkanor så att man kunde åke hem på dem". 

"Vi ritade Robotar också". "Jag gjorde en städrobot- som kunde laga mat och bära mig när jag sover".

"En Robot kallades Tanke-Robot som skulle hjälp till att tänka".

Barnen fick reflektera kring aktiviteten och sa;

"Det var jättekul och spännande". "Det var bra att vi fick göra Robotar". "Jag tyckte om att rita Robotar".

Utöver det har vi  firat en kompis som fyllt år 6år, som vi sjöng för och tillsammans gjorde vi en matematiklek som gick ut på att räkna ut hur många klossar man gömt i burken. Bifogar några Robotar skapade i lera och med tusch.