Avslutningsbak, rabarberpaj från egen odling.

Då var det dags att skörda rabarber. Våra rabarber är höga och fina, även våra örter och sockerärtor växer så att det knakar. Jordgubbarna 🍓🍓och smultronen lika så. De kommer att vara stora och röda till midsommar.😊

I dag var vi ute och skördade rabarber. Längtanbarnen fick baka med mig en sista gång. En del barn slutar redan nästa vecka. Mina snart sexåringar har spring i benen. Äter mycket och har lärt sig mycket under dessa år. Jag kommer att sakna dem alla. Det har varit givande och stundtals även utmanande. Jag har lärt mig mycket av era barn. Kärlek, skratt och allvarliga stunder. Alla olika personligheter. 

Lycka till alla "Längtanbarn" önskar er en härlig sommar innan skoltiden.

Jag bjuder på lite bilder från dagens bak, se och njut.😉



Barnen använder finmotoriken.


Koncentration 💛💚


Ekologiskt och närodlat👌


Förberedelser, steg för steg.


Genomgång.


Delaktighet och gemenskap. Handgreppet.


Råvaror och mått.


Emulsion.


Fysik och teknik.


Färdig råvara. Era barn har fått en steg för steg undervisning.
Vi åt och njöt efter maten. Vaniljglass serverades till.😊